FAQ

FAQ

Leverans

Hur lång är leveranstiden?

Leveranstiden är vanligtvis 8 – 10 arbetsdagar inom Sverige från och med första arbetsdagen efter beställningsdagen. Vi reserverar oss för slutförsäljning, eventuella prisfel eller förseningar från våra leverantörer.

Jag har inte fått min order, vad gör jag nu?

Kontakta oss på support@tshirt.se där du anger ditt ordernummer och namn. Se gärna över orderbekräftelsen i första hand för att se till att alla uppgifter är korrekt angivna.

En vara saknas eller är felaktig i min order, vad gör jag?

Om det saknas en vara i din order eller om du fått fel vara skickat till dig ber vi dig kontakta oss på support@tshirt.se. Ange ordernummer och namn vid kontakt. Vi hör av oss till dig så snart vi kan.

Retur

Hur lång tid är ångerrätten?

Du har alltid 14 dagars ångerrätt som kund och börjar gälla från det datum ordern mottogs.

Varan ska hållas i lika gott skick som när du mottog den. Varan får inte användas men naturligtvis provas. Om varan returneras i skadat skick förbehåller vi oss rätten att dra av en summa motsvarande varans värdeminskning jämfört med varans ursprungsvärde. Varan ska skickas tillbaka till oss i samma skick som du mottog den.

Hur returnerar jag en vara?

Du hittar information om hur du gör en retur under våra Köpvillkor

Uppmärksamma att retur inte gäller på varor där det finns tydlig personlig prägel, exempel på detta är varor beställda med namn eller initialer.

Kostar det att returnera?

Returer står du själv för till oss som kund. Skulle varan vara felaktig så står vi för retur tillbaka till oss vid godkänd reklamation.

Byte & Reklamation

Kan jag byta min produkt?

Ja, förutsatt att varan är i oanvänt skick. Vid byte  skickar vi i första hand ut en ny vara förutsatt att den finns i lager. Du kan endast byta till annan storlek eller färg av samma produkt. Annars återbetalar vi motsvarande belopp. Kontakta vår support om du önskar göra en retur där du uttrycker att du önskar utnyttja din ångerrätt.

Undantag gäller varor med tydlig personlig prägel, exempelvis tröjor beställda med eget namn och nummer. Då gäller ingen bytesrätt.

Hur gör jag för att reklamera min produkt?

Kontakta oss på support@tshirt.se med följande uppgifter:

 

  • Namn
  • Ordernummer
  • Artikelnummer
  • Beskrivning av anledning till reklamation
  • Bifogad bild på den vara du önskar reklamera

Vi hör av oss fort vi kan och vanligtvis inom 24h räknat helgfri vardag mån-fre.